193.174.19.232Abstract: G. Volpe, K. Kolykhalova, E. Volta, S. Ghisio, G. Waddell, P. Alborno, S. Piana, C. Canepa , R. Ramirez-Melendez (2017)

Proceedings of the 12th Biannual Conference on Italian SIGCHI Chapter (CHItaly'17)(25), 25:1–25:5p. (2017) DOI:10.1145/3125571.3125588

A multimodal corpus for technology-enhanced learning of violin playing

G. Volpe, K. Kolykhalova, E. Volta, S. Ghisio, G. Waddell, P. Alborno, S. Piana, C. Canepa , R. Ramirez-Melendez

Learning to play a musical instrument is a difficult task, mostly based on the master-apprentice model. Technologies are rarely employed and are usually restricted to audio and video recording and playback. Nevertheless, multimodal interactive systems can complement actual learning and teaching practice, by offering students guidance during self-study and by helping teachers and students to focus on details that would be otherwise difficult to appreciate from usual audiovisual recordings. This paper introduces a multimodal corpus consisting of the recordings of expert models of success, provided by four professional violin performers. The corpus is publicly available on the repoVizz platform, and includes synchronized audio, video, motion capture, and physiological (EMG) data. It represents the reference archive for the EU-H2020-ICT Project TELMI, an international research project investigating how we learn musical instruments from a pedagogical and scientific perspective and how to develop new interactive, assistive, self-learning, augmented-feedback, and social-aware systems to support musical instrument learning and teaching.

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.