193.174.19.232Abstract: Y. Song, W. Xing, X. Tian, C. Li (2023)

ACM International Conference Proceeding Series, 599–605p. (2023) DOI:10.1145/3576050.3576082

Are We on the Same Page? Modeling Linguistic Synchrony and Math Literacy in Mathematical Discussions

Y. Song, W. Xing, X. Tian, C. Li

Mathematical discussions have become a popular educational strategy to promote math literacy. While some studies have associated math literacy with linguistic factors such as verbal ability and phonological skills, no studies have examined the relationship between linguistic synchrony and math literacy. In this study, we modeled linguistic synchrony and students' math literacy from 20,776 online mathematical discussion threads between students and facilitators. We conducted Cross-Recurrence Quantification Analysis (CRQA) to calculate linguistic synchrony within each thread. The statistical testing result comparing CRQA indices between high and low math literacy groups shows that students with high math literacy have a significantly higher Recurrence Rate (RR), Number of Recurrence Lines (NRLINE), and the average Length of lines (L), but lower Determinism (DET) and normalized Entropy (rENTR). This result implies that students with high math literacy are more likely to share common words with facilitators, but they would paraphrase them. On the other hand, students with low math literacy tend to repeat the exact same phrases from the facilitators. The findings provide a better understanding of mathematical discussions and can potentially guide teachers in promoting effective mathematical discussions.

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.