193.174.19.232Abstract: J. K. Olsen, M. Ringenberg, V. Aleven, N. Rummel (2015)

Proceedings of the Fourth Workshop on Intelligent Support for Learning in Groups (ISLG 2015), 1432, 25–30p. (2015) DOI:10.1007/978-3-319-33261-1_10

Dual Eye Tracking as a Tool to Assess Collaboration

J. K. Olsen, M. Ringenberg, V. Aleven, N. Rummel

In working towards unraveling the mechanisms of productive collaborative learning, dual eye tracking, a method where two people's eyes are tracked as they collaborate on a task, is a potentially helpful tool to identify moments when students are collaborating effectively. However, we are only beginning to understand how eye gaze relates to effective collaborative learning and how it fits in with other data streams. In this paper, we present three broad areas of analysis where we believe dual eye tracking will promote our understanding of collaborative learning. These areas are: (a) How eye gaze is associated with other communication measures, (b) how eye gaze is associated with task features, and (c) how eye gaze relates to learning outcomes. We present exploratory analyses in each of the three areas using a dataset of 28 4th and 5th grade dyads working on an Intelligent Tutoring System for fractions. Our analyses illustrate how dual eye tracking could be used in conjunction with other data streams to assess collaborative learning.

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.