193.174.19.232Abstract: S. Li, J. Zheng, X. Huang, C. Xie (2022)

Learning and Individual Differences, 95, 102144p. (2022) DOI:10.1016/j.lindif.2022.102144

Self-regulated learning as a complex dynamical system: Examining students' STEM learning in a simulation environment

S. Li, J. Zheng, X. Huang, C. Xie

Self-regulated learning (SRL) is essentially a complex dynamical system (CDS). However, no effort has been made to study SRL from a CDS approach in the context of science learning. In this study, we adopted the ideas and analytical techniques of complexity science to analyze SRL. Specifically, 74 ninth-grade students were asked to undertake an engineering design task in a computer-simulated environment. We compared the differences in the complexity of the SRL process and the regularity of SRL behaviors between the high and low performers. We found that the SRL processes of the high performers were more complex than those of the low performers. In general, the low performers demonstrated a higher degree of repetition of SRL behaviors than the high performers. The low performers were also more likely to exhibit a behavior repeatedly than the high performers. This study extends the literature on the dynamics of SRL in both theoretical and methodological dimensions.

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.