193.174.19.232Abstract: E. Fleuchaus, H. Kloos, A. W. Kiefer, P. L. Silva (2020)

Journal of Experimental Education, 88(3), 448–469p. (2020) DOI:10.1080/00220973.2019.1660603

Complexity in Science Learning: Measuring the Underlying Dynamics of Persistent Mistakes

E. Fleuchaus, H. Kloos, A. W. Kiefer, P. L. Silva

Mistaken beliefs pose a barrier to science learning. For this reason, it is important to understand the circumstances in which they emerge and change. In the current paper, we apply complexity theory to shed light on the nature of mistaken beliefs. The strength of this approach lies in conceptualizing beliefs as dynamic stabilities, a well-defined construct that can be indexed precisely. For example, Recurrence Quantification Analysis (RQA) can determine the presence of dynamic stabilities by analyzing variability in time-series data. We applied this analytical tool to probe for mistaken beliefs in a beam-balancing task, a task that is known to elicit mistaken beliefs in preschoolers. Using a case-study design with four preschoolers, we tracked children's hand position with motion sensors as they balanced various beams. The resulting time series of hand position was submitted to RQA, yielding two important results: First, we found that consistent mistakes in trying to balance the beams were not always accompanied by dynamic stability. This undermines the common assumption that overt consistency in task performance is sufficient to conclude the presence of beliefs. Second, we found strong individual differences over time, as children explored the balance beams. Applications to science education are discussed.

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.