193.174.19.232Abstract: L. Aoyama, A. Weinberger (2022)

Frontiers in Education, 7, 867186p. (2022) DOI:10.3389/feduc.2022.867186

Being in-sync: A multimodal framework on the emotional and cognitive synchronization of collaborative learners

L. Aoyama, A. Weinberger

Collaborative learners share an experience when focusing on a task together and coevally influence each other’s emotions and motivations. Continuous emotional synchronization relates to how learners co-regulate their cognitive resources, especially regarding their joint attention and transactive discourse. “Being in-sync” then refers to multiple emotional and cognitive group states and processes, raising the question: to what extent and when is being in-sync beneficial and when is it not? In this article, we propose a framework of multi-modal learning analytics addressing synchronization of collaborative learners across emotional and cognitive dimensions and different modalities. To exemplify this framework and approach the question of how emotions and cognitions intertwine in collaborative learning, we present contrasting cases of learners in a tabletop environment that have or have not been instructed to coordinate their gaze. Qualitative analysis of multimodal data incorporating eye-tracking and electrodermal sensors shows that gaze instruction facilitated being emotionally, cognitively, and behaviorally “in-sync” during the peer collaboration. Identifying and analyzing moments of shared emotional shifts shows how learners are establishing shared understanding regarding both the learning task as well as the relationship among them when they are emotionally “in-sync.”

back


Creative Commons License © 2024 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Mglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es fr notwendig, sie davor zu schtzen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unntige Angstzustnde bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtschtigen Politikern schtzt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so knnen Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach 95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.